만두부

세계문학 본문

카테고리 없음

세계문학

만두부의 일상 2021. 10. 21. 02:00

[중간고사]

Midterm Review

Two Parts –
Short answer – 15 questions

두 부분 –
단답형 – 15개 질문


Essays – you will have to discuss common themes / issues discussed in two or more of the works;
에세이 – 두 개 이상의 작품에서 논의되는 공통 주제/문제를 논의해야 합니다.

Theme: big topics that are discussed in literature / art, etc.
주제: 문학/예술 등에서 논의되는 큰 주제.

With your group, think of 5 common themes. (What are they about?)
여러분의 그룹과 함께, 5가지 공통된 주제를 생각해보세요. (그것들은 무엇에 관한 것인가?)

Think of two possible ESSAY questions. (requires discussion, thought, consideration)
가능한 두 개의 논술 문제를 생각해 보세요. (논의, 생각, 고려가 필요하다)

In all of the stories, there has been interaction between humans and Gods. Describe some of these interactions.
모든 이야기에서, 인간과 신들 사이에는 상호 작용이 있었다. 이러한 상호 작용 중 몇 가지를 설명하십시오.

What are their effects on the people and the world? (Choose two stories to talk about)
그것이 사람들과 세상에 미치는 영향은 무엇인가? (두 가지 이야기를 선택하라)

All of the stories show characters confronting death. Describe two of these situations and what it says about the people and characters?
모든 이야기들은 등장인물들이 죽음에 직면하는 것을 보여준다. 이 상황들 중 두 가지를 설명하고 그것이 인물과 인물에 대해 무엇을 말하는가?


Gilgamesh –
Gods create Enkidu
Tried to kill Gilgamesh
A goddess wanted to marry Gilgamesh (what happened?)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

1주차 클래스 노트

Question: How were people the same 3000 years ago? How were we different?
질문:. 3000년 전 사람들은 어떻게 똑같았나요? 우리가 어떻게 달랐죠?

Free write a response (write whatever comes to your mind)

3000 years ago…


Similarities: love, agriculture began… somewhere?, eat and work to survive, fire, cooking food, social groups, similar environment, wars, death, art, music, story telling, pets, kings, countries, presidents,
유사점: 사랑, 농업은 어디서 시작되었는가?, 먹고 살기 위해 일하라, 불 피우기, 음식 요리하기, 사회 집단, 유사한 환경, 전쟁, 죽음, 예술, 음악, 이야기 전하기, 애완동물, 왕, 국가, 대통령들,



Differences: fashion, buildings, technology, weapons, agriculture, food, lifestyle, class level, learning, slavery, electricity, population, language, writing, lifespan; education.
차이점: 패션, 건물, 기술, 무기, 농업, 음식, 생활방식, 계급 수준, 학습, 노예제, 전기, 인구, 언어, 쓰기, 수명; 교육.


How were stories similar 3000 years ago? How were they different?
3000년 전의 이야기들은 어땠나요? 어떻게 다릅니까?


Similarities: love stories!, Gods, religion, culture, good/bad, characters, heroes, fantasy, themes (subject of the story): friendship, love, death, class inequality, money, science  
유사점: 사랑 이야기!, 신, 종교, 문화, 선/악, 등장인물, 영웅, 판타지, 주제(이야기의 주제): 우정, 사랑, 죽음, 계급 불평등, 돈, 과학

Differences: to explain things, like nature, but now, we use science; oral stories, wrote on rocks/animal skins; religions are different, ex. Totemism, shamanism, animism; present day: super heroes; back them, superstitions, ghosts; mythology, ie. Stories about gods;
차이점: 자연과 같은 것들을 설명하기 위해, 그러나 지금은, 우리는 과학을 사용합니다; 바위/동물 가죽에 쓰여진 구술 이야기; 종교는 다릅니다. 토테미즘, 샤머니즘, 애니미즘; 오늘날: 슈퍼히어로; 그들을 뒷받침하는, 미신, 유령; 신화. 신들에 대한 이야기들;

자연과 같은 것들을 설명하기 위해 과거에는 바위/동물 가죽에 쓰여진 구술이야기를 사용했지만, 현재 우리는 과학을 사용해서 설명합니다.

For next week: Gilgamesh, King of Uruk in Ancient Sumer Tigris and Euphrates river
Read synopsis and half of the text.

다음 주: 고대 수메르 티그리스와 유프라테스 강의 우루크 왕 길가메시
시놉시스와 본문의 반을 읽으세요.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

[길가메시]

In all of the stories, there has been interaction between humans and Gods. Describe some of these interactions.
모든 이야기에서, 인간과 신들 사이에는 상호 작용이 있었다. 이러한 상호 작용 중 몇 가지를 설명하십시오.


Gods create Enkidu.
Gods = Anu

1. 신 아누와 엔키두, 길가메시의 상호작용

아누는 창조의 여신 아루루를 시켜 엔키두를 만들었다. 왜냐면, 길가메시가 신부들의 첫날밤에 동침하는 행위를 저질렀고, 그래서 화가난 백성들이 아누에게 길가메시를 벌해달라고 호소했기 때문이다.

Anu ordered Aruru to create Enkidu. The reason is that Gilgamrsh was sleeping with the brides before their husbands, then the people were angry and appealed for punishment.

> 어떤 일이 벌어졌는가?
샴하트가 엔키두를 유혹해서 그를 문명으로 데려갔다. (엔키두는 샴하트와 동침을 해서 그의 자연의 힘을 잃었다.)
Shamhat seduced Enkidu and brought him to civilization. (Enkidu slept with Shamhat and lose his nature powers.)

Enkidu confronted Gilgamesh because Enkidu was angry when he heard the people's appeals.

Gilgamesh and Enkidu become true friends after a fight.

길가메시는 훔바바를 죽이는 것을 주저했지만, 엔키두가 훔바바를 죽이자고 주장했다.
Gilgamesh hesitated to kill Humbaba, but Enkidou insisted on killing Humbaba.


2. 여신 이슈타르와 길가메시의 상호작용

이슈타르는 길가메시에게 구애를 하지만, 길가메시는 무시했다.
Princess Ishtar wanted to marry Gilgamesh, but Gilgamesh insulted her over and over.

> 어떤 일이 벌어졌는가?

이슈타르는 그의 아버지인 아누에게 하늘의 황소를 자신에게 달라고 애원한다.

Ishtar asks his father, Anu, to give her the Bull of Heaven.

Ishtar led the Bull of Heaven down to the earth.

하늘의 황소가 백성들을 고생시켰고, 길가메시와 엔키두는 황소를 무찌르러 간다.
The Bull of Heaven suffered the people, and Gilgamesh and Enkidu go to defeat the bull.

길가메시는 황소가 신의 짐승이라 망설였지만, 엔키두가 죽여버린다.
Gilgamesh hesitated that The bull is a beast of God, but Enkido kills it.

[엔키두의 죽음]

In the sky, a meeting is held due to the death of The Bull of Heaven.

길가메시는 신의 피가 섞여있어 죽일 수 없었으므로, 엔키두가 죽게된다.
Gilgamesh could not be killed because of the mixture of God's blood, so Enkidou died.

Enkidu died because he killed the Bull of Heaven and have also slain Humbaba.

Feeling something in Enkidu's death, Gilgamesh tries to get eternal life.

Gilgamesh goes on a trip to Utanapishtim to get eternal life.

Utanapishtim told Gilgamesh that if he didn't sleep for seven days, he would tell him the secret of eternal life, but Gilgamesh failed.


Utanapishtim informs Gilgamesh where there is an elixir plant, and Gilgamesh gets an elixir plant.
elixir plant = 불로초

Gilgamesh loses the elixir plant to the snake.

[길가메시의 죽음]

Gilgamesh accepts death, engraves his deeds on stones, and dies in front of the people.


—————————
오디세우스 클래스 노트

Class Notes, The Odyssey
Background Questions
1) When was it written?
a. 8th century BCE
2) Who wrote it? Where?
a. In Ancient Greece by Homer
3) What was life like during this time?
a. Lots of war, city states (smaller, self-governing states); lots of entertainment, shopping, watching sporting events; rich people and poor people and slaves;  
4) What language did they speak?
a. Ancient Greek
5) What happened before the story, in history?
a. The Trojan war, (real or not?); The Greeks fought Troy because a Trojan Prince stole the wife of a powerful Greek. The Greeks banded together, 10,000 ships of men, and attacked Troy. 10 year war.
6) What is the Odyssey known for? (Why is it popular?)
a. Great adventure story, yarn; oral story, story of one man, Odysseus returning home after 10 years of war.
7)  
8) What is the main quest in the Odyssey?
9) How many chapters are in the story?
10) Where is Odysseus’ hometown?
11)  
Background of Ancient Greece
1) Why did they make Democracy?
a. Democracy is rule by the people, vote; and possibly by a Senate; (representative democracy); constitution (document of law); every person is equal under the law;
2) How did the story originate?
a. From Trojan war, which could be a true event from history, or not. The places, though, are real.
3) Who are some famous philosophers from Greece?
a. Aristotle, Plato, Socrates
4) Why did they believe in a lot of Gods?
a. Each city had its own God. Anthropomorphism: people assign human qualities to things, animals or Gods.
b. People did not know how to understand the world. There were a lot of questions without answers.
c. Ineffable: something we cannot understand
i. Why does the sun rise?
ii. What are the stars?
iii. What happens after death?
iv. Will it be a good harvest?
v. If I go out to sea, will I return?
d. So, they created Gods to govern these important areas in their lives.
i. Zeus
ii. Poseidon
iii. Hera
iv. Hades
5) What did they wear?
a. Tunic / cloak
6) Who were the slaves and what were they like?
a. People who were captured in war
b. A famous playwright who was a slave: Terrance. “I am human. Therefore nothing human is foreign to me.”
7) What did they know about art?
a. A lot. Many famous sculptures, pottery, architecture,
b. Hellenization – the Greek way of making art that spread to other places / cultures, example the architecture (columns)
c. Also plays

클래스 노트, 오디세이
배경 질문
1) 언제 쓴 거야?
기원전 8세기
2) 누가 썼어? 어디?
a. 호메로스의 고대 그리스에서
3) 이 시절은 어땠나요?
a. 많은 전쟁, 도시 국가(소규모, 자치주); 많은 오락, 쇼핑, 스포츠 경기 관람; 부자와 가난한 사람들과 노예;
4) 그들은 무슨 언어를 썼나요?
고대 그리스어
5) 이야기 전에 무슨 일이 있었나?
a. 트로이 전쟁(실제인가 아닌가?); 트로이 왕자가 강력한 그리스인의 아내를 훔쳐갔기 때문에 그리스인들은 트로이와 싸웠다. 그리스인들은 연합하여 10,000명의 군함을 이끌고 트로이를 공격했다.
6) 오디세이는 무엇으로 유명합니까? (왜 인기가 많습니까?)
a. 위대한 모험 이야기, 이야기; 구전 이야기, 한 남자, 오디세우스가 10년간의 전쟁 후에 고향으로 돌아오는 이야기이다.
7)
8) 오디세이호의 주요 임무는 무엇입니까?
9) 몇 개의 챕터가 나오나요?
10) 오디세우스의 고향은?
11)
고대 그리스의 배경
1) 왜 민주주의를 만들었나?
a. 민주주의는 국민에 의해 통치되고, 투표하며, 그리고 아마도 상원에 의해; (대표 민주주의); 헌법 (법률 문서); 모든 사람은 법에 의해 평등하다;
2) 이야기는 어떻게 시작됐나요?
a. 트로이 전쟁으로부터, 그것은 역사의 실제 사건일 수도 있고 아닐 수도 있다. 하지만 그 장소들은 진짜입니다.
3) 그리스 출신의 유명한 철학자는?
아리스토텔레스, 플라톤, 소크라테스
4) 왜 신을 많이 믿나?
각각의 도시는 그들만의 신을 가지고 있었다. 의인화: 사람들은 사물, 동물 또는 신에게 인간의 자질을 부여한다.
사람들은 세상을 이해하는 방법을 몰랐다. 정답이 없는 문제가 많았습니다.
c. 말할 수 없는 것: 우리가 이해할 수 없는 것
나. 왜 해가 뜨지?
별들은 무엇일까요?
죽은 후에는 무슨 일이 일어날까요?
iv. 수확이 잘 들까요?
v. 바다에 나가면 돌아갈 수 있나요?
그래서 그들은 그들의 삶에서 이러한 중요한 영역을 통치하기 위해 신을 창조했다.
i. 제우스
포세이돈
헤라
iv. 하데스
5) 뭘 입었는데?
a. 튜닉/망토
6) 노예는 누구였고, 그들은 어땠는가?
a. 전쟁에서 붙잡힌 사람들
b. 노예였던 유명한 극작가: 테런스. "나는 인간이다. 그러므로 인간은 나에게 낯설지 않다."
7) 그들은 예술에 대해 무엇을 알았을까?
a. 많이. 많은 유명한 조각, 도자기, 건축,
b. 헬레네이션 – 다른 장소/문화로 확산된 그리스의 예술 제작 방식, 예를 들어 건축 (칼럼)
c. 또한 재생합니다.

Part II
Discussing the Story
With your group, please think of 5 discussion questions. (questions that will make a good discussion) About The Odyssey.
1) What kind of religions do the characters have?
a. Polytheism – belief in many gods
i. Greek gods represent forces of nature
b. Monotheism – belief in one god
c. Atheism
2) How was the author’s (Homer) life?
a. Homeless wanderer, a singer / performer; blind? Speaks a lot of languages;
3) Is Odysseus a hero?
a. Yes? Great warrior, tactician, “polytropos,” always turning mind,  
4) Why did the Trojan war take ten years?
a. Read the book (or watch the movie)
5) Why was there a prophecy that Circe would fall in love with Odysseus?
a. A lot of women love Odysseus, and Gods too;
b. Prophecy is a common theme / trope; oracles, future tellers, soothsayers, Tiresias,
6) Who is the muse and what is its duty?
a. Goddess of study and art, (9 muses); responsible for inspiring works of literature, art, history and science.
7) Describe Odysseus’ character?
a. Courageous, glorious, loyal, goal is to return home to his wife and child,
8) What trials or difficulties did they face on their way home?
a. Enemies, cyclops (son of Poseidon) Polyphemus,  cursed, (Poseidon, in revenge, makes it very difficult to get home)
b. Giant cannibals,
c. Charybdis and Scylla –
d. The bag of winds (chapter 3)
e. Circe – sea witch that turned everyone into pigs
f. Visit the underworld
g. Sirens – “song of the sirens” tempts sailors to jump overboard to their death
h. Lotus eaters – drugs that make people forget their home
9) What morals / ethics seem most important to these characters / people?
a. Living like a human being – throw away his lingering attachment to the hero’s world (a simple life)
b. Loyalty – to one’s Polis / state, family, friends
c. Arête: excellence, doing good for your friends, family, city, country
d. Kleos – fame of glory – “if you jump five feet, I can jump six feet”
e. Invented the Olympics
10) Who did Odysseus meet in the underworld?
a. Achilles – great hero on earth, will be remembered forever, says, “I would rather be the poorest person on earth, than a hero down here.”
b. Tiresias, who tells Odysseus about the future and what is to come: Scylla and Charybdis, and the cattle of the sun; they are the sun god’s cows, if you eat one, it angers the god
c. Elpenor, one of the crew who was left behind and died (on Circe’s island); “you need to go back and bury me, please.” (if you are not given a proper burial, your spirit is trapped)
d. Odysseus’ Mom


제2부
이야기 나누기
당신의 그룹과 함께 5개의 토론 질문을 생각해보세요. 오딧세이에 대해서요
1) 등장인물들은 어떤 종교를 가지고 있나요?
a. 다신교 – 많은 신들에 대한 믿음
그리스 신들은 자연의 힘을 나타낸다.
b. 일신교 – 하나의 신에 대한 믿음
c. 무신론
2) 저자의 (호머)인생은 어땠나
a. 노숙자 방랑자, 가수/연주자; 장님? 많은 언어를 구사합니다.
3) 오디세우스는 영웅인가?
위대한 전사, 전술가, 폴리트로포스는 항상 마음을 돌린다
4) 왜 트로이전쟁이 10년이나 걸렸나
a. 책을 읽는다 (또는 영화를 본다)
5) 왜 서커스가 오디세우스와 사랑에 빠질 것이라는 예언이 있었을까?
a. 많은 여성들이 오디세우스를 사랑하고 신들도 사랑한다.
b. 예언은 흔한 주제이다; 신탁, 미래의 예언자, 예언자, 테이레시아스,
6) 뮤즈는 누구고, 뮤즈의 의무는 무엇인가?
a. 학문과 예술의 여신, (9 muses); 문학, 예술, 역사, 과학의 작품에 영감을 주는 역할을 한다.
7) 오디세우스의 캐릭터를 묘사하라?
a. 용기있고 영광스럽고 충성스러운, 그의 아내와 자식에게 돌아가는 것이 목표이다.
8) 귀국길에 어떤 시련이나 어려움을 겪었는가?
a. 적들, 키클롭스 (포세이돈의 아들) 폴리페무스는 저주받았습니다, (포세이돈은 복수하기 위해, 집에 가는 것을 매우 어렵게 만듭니다)
b. 거대한 식인종,
c. 샤리브디스와 실라 -
d. 바람 주머니(3장)
e. Circe – 모두를 돼지로 만든 바다 마녀
f. 저승에 방문하기
G. 사이렌“그 사이렌의 노래”tempts 선원들이 배 밖으로 죽음에 뛰어들 –.
h. 연꽃을 먹는 사람들 – 사람들이 그들의 집을 잊게 만드는 약물
9) 이 인물들/사람들에게 가장 중요하게 보이는 도덕/윤리는 무엇인가?
a. 사람처럼 살기 – 영웅의 세계에 대한 미련을 버린다(단순한 삶).
b. 충성심 – 자신의 폴리스/주, 가족, 친구에 대한 충성심
c. Aréte: 탁월함, 친구, 가족, 도시, 국가에 도움이 됨
d. Kleos – 영광의 명성 – "5피트를 뛰면 6피트를 뛸 수 있다."
올림픽을 발명했다
10) 오디세우스는 지하세계에서 누구를 만났는가?
a. 아킬레스 – 지상에서의 위대한 영웅은 영원히 기억될 것이다, 라고 말한다. "나는 이 아래서 영웅이 되느니 차라리 지구상에서 가장 가난한 사람이 되겠다."
티레시아스, 오디세우스에게 미래와 미래에 대해 말한다. 실라와 사리브디스, 그리고 태양의 소들. 그것들은 태양신의 젖소이다. 한 마리를 먹으면 신을 화나게 한다.
c. 엘페노르, 남겨져 (서커스 섬에서) 사망한 선원들 중 한 명. "돌아가서 나를 묻어주세요." (적절한 장례를 치르지 않으면 당신의 영혼이 갇히는 것입니다.)
오디세우스의 어머니

Part II
Discussing the Story
With your group, please think of 5 discussion questions. (questions that will make a good discussion) About The Odyssey.
1) What kind of religions do the characters have?
a. Polytheism – belief in many gods
i. Greek gods represent forces of nature
b. Monotheism – belief in one god
c. Atheism
2) How was the author’s (Homer) life?
a. Homeless wanderer, a singer / performer; blind? Speaks a lot of languages;
3) Is Odysseus a hero?
a. Yes? Great warrior, tactician, “polytropos,” always turning mind,  
4) Why did the Trojan war take ten years?
a. Read the book (or watch the movie)
5) Why was there a prophecy that Circe would fall in love with Odysseus?
a. A lot of women love Odysseus, and Gods too;
b. Prophecy is a common theme / trope; oracles, future tellers, soothsayers, Tiresias,
6) Who is the muse and what is its duty?
a. Goddess of study and art, (9 muses); responsible for inspiring works of literature, art, history and science.
7) Describe Odysseus’ character?
a. Courageous, glorious, loyal, goal is to return home to his wife and child,
8) What trials or difficulties did they face on their way home?
a. Enemies, cyclops (son of Poseidon) Polyphemus,  cursed, (Poseidon, in revenge, makes it very difficult to get home)
b. Giant cannibals,
c. Charybdis and Scylla –
d. The bag of winds (chapter 3)
e. Circe – sea witch that turned everyone into pigs
f. Visit the underworld
g. Sirens – “song of the sirens” tempts sailors to jump overboard to their death
h. Lotus eaters – drugs that make people forget their home
9) What morals / ethics seem most important to these characters / people?
a. Living like a human being – throw away his lingering attachment to the hero’s world (a simple life)
b. Loyalty – to one’s Polis / state, family, friends
c. Arête: excellence, doing good for your friends, family, city, country
d. Kleos – fame of glory – “if you jump five feet, I can jump six feet”
e. Invented the Olympics
10) Who did Odysseus meet in the underworld?
a. Achilles – great hero on earth, will be remembered forever, says, “I would rather be the poorest person on earth, than a hero down here.”
b. Tiresias, who tells Odysseus about the future and what is to come: Scylla and Charybdis, and the cattle of the sun; they are the sun god’s cows, if you eat one, it angers the god
c. Elpenor, one of the crew who was left behind and died (on Circe’s island); “you need to go back and bury me, please.” (if you are not given a proper burial, your spirit is trapped)
d. Odysseus’ Mom

Day 2
1) Why did Odysseus want to hear the sirens?
A. Curiousity;
2) What’s the meaning of paradise in this story? (page ? )
A. Where Calypso lives; no labor, abundance; Calypso says to Zeus, she wants to keep Odysseus, in a paradise
3) Why did Calypso say goodbye to Odysseus?
A. She is beautiful, young forever, lives in a paradise,
B. Because his heart longs for his wife; he believes she is waiting for him; he is human and wants to live just like other humans
C. Paradise is boring!  
4) Why didn’t he reveal that he was Odysseus when he returned to Ithaka?
A. He is careful, and doesn’t know what is waiting for him;
5) What does Odysseus symbolize for the Greeks?
A. The human side of the hero’s era
B. He just wants to go home, versus Achilles who wants fame and glory
6) Why does Athena help Odysseus?
A. Old friends / allies from long ago, in Trojan war
7) “The laws of hospitality” are mentioned many times. When is it mentioned and why?
A. Hospitality is taking care of guests
B. Required moral / ethical law to take care of people who come to your home, even strangers;

8) What is the best way to treat strangers, according to this story?
A. “Now, if my father were here, he would give you a boat and everything you need to reach home. He’s a traveler himself, and must need the help of strangers.” (p 22)
B. The laws of hospitality. Caring for people, strangers included.
9) How will Penelope decide who to marry? What happens? (p. 22)
A. she weaves a bridal veil,
B. the challenge is to string Odysseus' bow
10) How does Penelope test Odysseus at the end of the story? What does their bed represent? (p. 23)
A. she says “I will carry the bed to another room.”
B. their marriage bed is the center of the house
C. it holds up the house

제2부
이야기 나누기
당신의 그룹과 함께 5개의 토론 질문을 생각해보세요. 오딧세이에 대해서요
1) 등장인물들은 어떤 종교를 가지고 있나요?
a. 다신교 – 많은 신들에 대한 믿음
그리스 신들은 자연의 힘을 나타낸다.
b. 일신교 – 하나의 신에 대한 믿음
c. 무신론
2) 저자의 (호머)인생은 어땠나
a. 노숙자 방랑자, 가수/연주자; 장님? 많은 언어를 구사합니다.
3) 오디세우스는 영웅인가?
위대한 전사, 전술가, 폴리트로포스는 항상 마음을 돌린다
4) 왜 트로이전쟁이 10년이나 걸렸나
a. 책을 읽는다 (또는 영화를 본다)
5) 왜 서커스가 오디세우스와 사랑에 빠질 것이라는 예언이 있었을까?
a. 많은 여성들이 오디세우스를 사랑하고 신들도 사랑한다.
b. 예언은 흔한 주제이다; 신탁, 미래의 예언자, 예언자, 테이레시아스,
6) 뮤즈는 누구고, 뮤즈의 의무는 무엇인가?
a. 학문과 예술의 여신, (9 muses); 문학, 예술, 역사, 과학의 작품에 영감을 주는 역할을 한다.
7) 오디세우스의 캐릭터를 묘사하라?
a. 용기있고 영광스럽고 충성스러운, 그의 아내와 자식에게 돌아가는 것이 목표이다.
8) 귀국길에 어떤 시련이나 어려움을 겪었는가?
a. 적들, 키클롭스 (포세이돈의 아들) 폴리페무스는 저주받았습니다, (포세이돈은 복수하기 위해, 집에 가는 것을 매우 어렵게 만듭니다)
b. 거대한 식인종,
c. 샤리브디스와 실라 -
d. 바람 주머니(3장)
e. Circe – 모두를 돼지로 만든 바다 마녀
f. 저승에 방문하기
g. 사이렌 – "사이렌의 노래"는 선원들이 배에서 뛰어내려 죽도록 유혹한다.
h. 연꽃을 먹는 사람들 – 사람들이 그들의 집을 잊게 만드는 약물
9) 이 인물들/사람들에게 가장 중요하게 보이는 도덕/윤리는 무엇인가?
a. 사람처럼 살기 – 영웅의 세계에 대한 미련을 버린다(단순한 삶).
b. 충성심 – 자신의 폴리스/주, 가족, 친구에 대한 충성심
c. Aréte: 탁월함, 친구, 가족, 도시, 국가에 도움이 됨
d. Kleos – 영광의 명성 – "5피트를 뛰면 6피트를 뛸 수 있다."
올림픽을 발명했다
10) 오디세우스는 지하세계에서 누구를 만났는가?
a. 아킬레스 – 지상에서의 위대한 영웅은 영원히 기억될 것이다, 라고 말한다. "나는 이 아래서 영웅이 되느니 차라리 지구상에서 가장 가난한 사람이 되겠다."
티레시아스, 오디세우스에게 미래와 미래에 대해 말한다. 실라와 사리브디스, 그리고 태양의 소들. 그것들은 태양신의 젖소이다. 한 마리를 먹으면 신을 화나게 한다.
c. 엘페노르, 남겨져 (서커스 섬에서) 사망한 선원들 중 한 명. "돌아가서 나를 묻어주세요." (적절한 장례를 치르지 않으면 당신의 영혼이 갇히는 것입니다.)
오디세우스의 어머니

2일차
1) 오디세우스는 왜 사이렌 소리를 듣고 싶어 했는가?
A. 호기심;
2) 이 이야기의 낙원은? (페이지)
A. 칼립소가 사는 곳; 노동도 없고, 풍요로움; 칼립소는 제우스에게 오디세우스를 낙원에 두고 싶다고 말한다.
3) 왜 칼립소는 오디세우스에게 작별인사를 했나?
A. 그녀는 아름답고, 영원히 젊으며, 낙원에 산다.
B. 그의 마음이 아내를 그리워하기 때문에; 그는 그녀가 자기를 기다리고 있다고 믿고; 그도 인간이고 다른 인간들처럼 살고 싶어합니다.
C. 천국은 지루해요!
4) 이타카로 돌아왔을 때 왜 오디세우스임을 밝히지 않았는가?
A. 그는 신중하고 무엇이 자신을 기다리고 있는지 모른다.
5) 오디세우스는 그리스인들에게 무엇을 상징합니까?
A. 영웅 시대의 인간적인 면
B. 그는 명예와 영광을 원하는 아킬레우스와 겨루고 싶을 뿐이다.
6) 왜 아테나는 오디세우스를 돕는가?
A. 트로이 전쟁에서 오래전의 옛 친구/동맹군
7) 환대의 법칙은 여러 번 언급된다. 언제 그리고 왜 언급되는가?
A. 환대란 손님을 돌보는 것이다.
B. 낯선 사람이라도 당신의 집에 오는 사람을 돌보기 위해 도덕/윤리법이 요구됩니다.

8) 이 이야기에 따르면, 낯선 사람을 대하는 가장 좋은 방법은 무엇인가?
아버지가 여기 계셨다면 보트와 집에 가는 데 필요한 모든 것을 주셨을 겁니다. 그 자신도 여행자이니 낯선 사람의 도움이 필요할 것입니다."(22쪽)
B. 환대의 법칙. 낯선 사람들도 포함해서 사람들을 돌보는 것.
9) 페넬로페는 결혼 상대를 어떻게 결정할 것인가? 어떻게 되는 거죠? (22쪽)
첫째, 신부 면사포를 짜고
B. 과제는 오디세우스의 활을 매는 것이다.
10) 페넬로페는 이야기의 결말에서 오디세우스를 어떻게 시험합니까? 그들의 침대는 무엇을 의미합니까? (23쪽)
그녀는 "침대를 다른 방으로 옮기겠다."라고 말한다.
B. 그들의 결혼 침대는 집의 중심이다.
C. 그것은 집을 지탱한다.


11) Vengeful sea god below, vengeful sun god above… not easy being alive
12) “The laws of hospitality” are mentioned many times. When is it mentioned and why?
13) Who is Calypso and what does she promise Odysseus? What does he say and why?
14) What is happening with Penelope’s loom?
15) What is the best way to treat strangers, according to this story?
a. “Now, if my father were here, he would give you a boat and everything you need to reach home. He’s a traveler himself, and must need the help of strangers.”
16) How does Odysseus dress when he goes home? How do the suitors treat him? How does Penelope treat him?
17) How will she decide who to marry? What happens?
18) How does Penelope test Odysseus at the end of the story? What does their bed represent?

11) 아래는 복수심에 불타는 바다신, 위는 복수심에 불타는 태양신… 살아있기가 쉽지 않다.
12) 환대의 법칙은 여러 번 언급된다. 언제 그리고 왜 언급되는가?
13) 칼립소는 누구이며 오디세우스에게 무엇을 약속합니까? 그는 무엇을 왜 말합니까?
14) 페넬로페의 베틀은 어떻게 되고 있나요?
15) 이 이야기에 따르면 낯선 사람을 대하는 가장 좋은 방법은 무엇인가?
"만약 아버지가 여기 계셨다면, 보트와 집에 가는 데 필요한 모든 것을 주셨을 겁니다. 그도 여행자이기 때문에 낯선 사람들의 도움이 필요할 것이다."
16) 오디세우스는 집에 갈 때 어떻게 옷을 입나요? 구혼자들은 그를 어떻게 대하나요? 페넬로페는 그를 어떻게 대하나요?
17) 그녀는 결혼 상대를 어떻게 결정할 것인가? 어떻게 되는 거죠?
18) 페넬로페는 이야기의 결말에서 오디세우스를 어떻게 시험하는가? 그들의 침대는 무엇을 의미할까요?

[제네시스 클래스 노트]

The Bible – Discussion
1) Why does the snake want Eve to eat the fruit? (3, 1-8)
A. The snake is Satan… and wants people to feel shame and suffering; embarrassment,
B. Remember that this is a story, people tell / told to explain something; explaining why we suffer, why we are different from animals;
2) How are people in God’s image? (Book 1, 26)
A. God made us to look like him;
3) Why did God make the fruit in the first place? (Book 2, Line 9)
A. For people to eat? To test people? There are temptations in the world, some of which you need to avoid, or else… there are consequences.
4) Where is the snake from? (3, 1-8)
A. God’s creation. If God has made everything… existence of Good and Evil;
5) Why is Sunday a rest day? (Book 2, Line 1-3)
A. Day God rested;
6) Why did God accept Abel’s offering but not Cain’s? (4, 4-5)
A. God is an angry God. Not all sacrifices / offerings are the same. Meat is more valuable than grain. Abel is “better off” or wealthier than Cain, and can afford a better offering.
7) Why did God make man first (and not women?) (2, 22)
A. Since rules and gender of women and man are determined by the curse it cannot be defined which gender was created first…
B. Traditionally pretty much everywhere, men have had a dominant role in society; male centric societies;
C. Under the symbol of marriage, when two people come together, it’s a reunification of body and rib
8) How many children did Adam have? (Book 4)
A. 3 - Abel, Cain and Seth
9) What is the tree of life? (Book 2, 9)
A. Fruit that gives eternal life; created with the other tree, the tree of knowledge;
10) What curses did God give to man, women, snake? (Book 3, 15)
A. Man has to work for themselves;
B. Woman has the pain of childbirth
C. Snake has to crawl on its belly
D. Mostly, just lots of suffering

11) What happens to Adam and Eve (and all people) when they ate from the tree of knowledge? (3,  15- …)
A. “ye shall be as Gods, knowing good and evil”
B. All of a sudden, they know shame,
C. “original sin” – baby’s are christened / baptized (dunking head in holy water) to cleanse of this “original sin”

성경 - 토론
1) 뱀은 왜 이브가 열매를 먹길 바라나? (3, 1-8)
A. 뱀은 사탄이며 사람들이 수치심과 고통을 느끼길 원한다.
B. 이것은 이야기라는 것을 기억하라. 사람들은 왜 우리가 고통받고, 왜 우리가 동물과 다른지 설명하라고 말한다;
2) 하느님의 형상 속 사람들은 어떤가? (책 1, 26)
A. 신은 우리를 그처럼 보이게 만들었다;
3) 하나님은 애초에 왜 열매를 만드셨을까? (2권, 9호선)
사람들이 먹을 수 있도록? 사람을 테스트하려고요? 세상에는 여러분이 피해야 할 유혹이 있고, 그렇지 않으면 결과가 있습니다.
4) 뱀은 어디 거야? (3, 1-8)
A. 신의 창조물. 신이 모든 것을 만들었다면 선과 악의 존재;
5) 일요일이 왜 쉬는 날이야? (2권 1~3호선)
A. 하느님이 쉬신 날;
6) 하나님은 왜 아벨의 제물은 받으시고 가인의 제물은 받지 않으셨는가? (4, 4-5)
A. 신은 화가 난 신이다. 모든 희생과 제물이 같은 것은 아닙니다. 고기는 곡물보다 더 가치 있습니다. 아벨은 카인보다 더 부유하고 더 나은 제물을 바칠 여유가 있다.
7) 왜 신이 먼저 사람을 만드셨을까 (여자 말고) (2, 22)
A. 여성과 남성의 규칙과 성별은 저주에 의해 결정되기 때문에 어떤 성별이 먼저 만들어졌는지 정의할 수 없습니다.
B. 전통적으로 거의 모든 곳에서, 남성은 사회에서 지배적인 역할을 해왔습니다; 남성 중심 사회;
C. 결혼의 상징 아래 두 사람이 모이면 몸과 갈비뼈가 통일된다.
8) 아담은 몇 명의 자녀를 두었습니까? (4권)
A. 3 - 아벨, 케인 및 세스
9) 생명의 나무는 무엇인가? (2, 9)
A. 영생을 주는 열매, 다른 나무, 즉 지식의 나무와 함께 창조된 열매,
10) 하나님은 남자, 여자, 뱀에게 어떤 저주를 내리셨는가? (3권, 15권)
A. 남자는 자신을 위해 일해야 한다.
B. 여자는 출산의 고통을 가지고 있다.
C. 뱀은 배로 기어다녀야 한다.
D. 대부분, 단지 고통이 심할 뿐이다.

11) 아담과 이브(그리고 모든 사람)가 지식의 나무에서 음식을 먹을 때 어떻게 되는가? (3, 15- …)
A. "예는 선과 악을 아는 신처럼 될 것이다"
B. 갑자기, 그들은 수치심을 알게 되었다.
C. "원죄" – 이 "원죄"를 깨끗이 하기 위해 아기의 세례/세례(성스러운 물에 머리를 담그기)




Comments